Czym jest współczynnik kliknięć w marketingu sieciowym?

CTR, czyli współczynnik kliknięć to nic innego jak stosunek liczby unikalnych kliknięć w hiperłącza zawarte w e-liście do liczby wszystkich wysłanych wiadomości elektronicznych. Definicja jest prosta i w zasadzie zrozumiała dla wszystkich. Wartość współczynnika podawana jest przede wszystkim w procentach.

W jaki sposób można zwiększać wartość współczynnika CTR?

Jest kilka kwestii, na które należy zwrócić baczną uwagę, chcąc zwiększyć wartość współczynnika CTR. W tej kwestii bardzo duże znaczenie odgrywa właściwe skonstruowanie newslettera. Tu należy obowiązkowo już na etapie jego projektowania uwzględnić:
-CTR części stałe kreacji, czyli szkielet wiadomości,
-CTR części zmienne, czyi marketingowe treści, ulegające modyfikacjom w zależności od potrzeb w danym momencie.
CTR mailing jest bardzo ważny, gdyż przygotowany szkielet ułatwi i znacznie przyspieszy wysyłanie ogromnej ilości e-listów.

Grafiki a współczynnik kliknieć

Nie należy zapominać także o tym, że wszystkie grafiki, które będą stanowiły jedną z części składowych CTR mailing, muszą mieć przypisane specjalne hiperłącza. Logotyp, zdjęcie czy sam baner nie wystarczą do skutecznego zwiększania współczynnika kliknięć w sieciowym marketingu. Obok hiperłącza, niezwykle istotne jest także zamieszczanie tekstu alternatywnego, zwanego inaczej atrybutem ALT. To właśnie ten atrybut przede wszystkim odpowiedzialny jest za właściwe dodatnie odpowiedniej treści do wyznaczonego elementu grafiki.

Trafny przekaz kluczem do osiągnięcia większej ilości kliknięć

Choć wydawać by się mogło, że to zadanie jakże proste, w praktyce okazuje się niestety, że bywa inaczej. W zwiększaniu ilości kliknięć, a tym samym zwiększeniu współczynnika CTR duże znaczenie ma odpowiedni dobór treści, adekwatny i całkowicie pasujący do tytułu mailingu. Należy dołożyć przy tym wszelkich starań, by jak najbardziej zachęcić czytelnika do zapoznania się z całością e-mailingu. Często zdarza się, że szablon, który nie jest spójny z tematyką, bardzo często jest szybko ignorowany, zatem czytelnik nie zapozna się nawet z 1/3 treści zawartych w mailingu. Oczywiście treść newslettera przede wszystkim uzależniona być powinna od jego rodzaju, czyli:
-mailingu informacyjnego,
-mailingu produktowego,
-czy mailingu wizerunkowego.
Oczywiście poza treścią, aby mailing przyniósł oczekiwane od niego korzyści, do tematyki w odpowiedni sposób dopasowana zostać musi również grafika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.