Każdy z nas codziennie robi różnego rodzaju zakupy. Mogą być to zakupy spożywcze bądź np. zakupy odzieżowe. Wielu osobom wydaje się jednak, że na sklepowych półkach towar trafia wprost od producenta. Nie końca jednak tak jest. Zanim towar trafi do sklepów musi jeszcze przejść proces konfekcjonowania.
Czym jest konfekcjonowanie?
Mówiąc bardzo prosto konfekcjonowane towaru polega na jego odpowiednim zapakowaniu lub przepakowaniu. Chodzi o to, aby wyprodukowany towar wyglądał na sklepowych półkach w sposób atrakcyjny. Tak, aby przyciągał wzrok klientów i zachęcał do zakupu. Są to oczywiście działania marketingowe. Oczywiście konfekcjonowanie produktów dotyczy tylko i wyłącznie i opakowania, a nie wprowadzania zmian w sam produkt.
Proces konfekcjonowania
Konfekcjonowanie towaru to nie jest proces łatwy. Składa się na niego wiele elementów. Wszystko po to, aby przedstawić klientowi finalny produkt w taki sposób, który zachęci go do zakupu. Proces ten może być wykonywany zarówno w sposób ręczny, jak i z wykorzystaniem maszyn. Do procesu konfekcjonowania zaliczyć można przede wszystkim takie czynności jak etykietowanie, nanoszenie oznaczeń, dodawanie gratisów oraz łączenie produktów.
Etykietowanie polega na naniesieniu na opakowanie dodatkowej etykiety zawierającej dodatkowe informacje o produkcie. Nanoszenie oznaczeń to m.in. umieszczanie na produktach kodów kreskowych, które znajdują się niemal na każdym towarze. Dodawanie gratisów do zapakowanie produktu głównego z produktem dodatkowym, które następie sprzedawane są razem z tym, że produkt dodatkowy sprzedawany jest jako gratis lub z rabatem. Jeśli chodzi o łączenie produktów to tu najczęściej wskazać można np. butelki wody mineralnej lub puszki piwa, które sprzedawane są jako tzw. zgrzewki.
Kto zajmuje się konfekcjonowaniem?
Konfekcjonowaniem rzadko zajmują się sami producenci danych produktów. Procesem tym zajmują się wyspecjalizowane firmy. Wspomnień należy o jeszcze jednej bardzo istotnej kwestii. Konfekcjonowanie wyrobów zawsze dotyczy tylko i wyłącznie opakowania. Nigdy nie dotyczy samego produktu. Nie ma zatem takiej sytuacji, że na sklepowej półce znajduje się inny produkt niż ten, który został wyprodukowany przez producenta.
Dodaj komentarz