Mówi się, że nie liczy się opakowanie, tylko zawartość. Bywają jednak sytuacje, gdy zewnętrzna powłoka jest niemal tak samo ważna, jak to, co kryje się w środku. Nie tylko branże spożywcza, farmaceutyczna, czy kosmetyczna wykorzystują do przechowywania i dystrybuowania swoich produktów saszetkowanie usługowe. Torebki i opakowania przydają się również w przemyśle, elektronice, bądź każdej innej dziedzinie, w której występuje konieczność szczelnego zamknięcia towarów, które mogą się wylać, wysypać, zagubić, czy rozproszyć w inny sposób. Pakowanie usługowe robi zatem oszałamiającą karierę, a rodzaj opakowania dobierany jest ze względu na specyfikę określonych produktów.
Kryteria doboru opakowań
Dobieranie woreczków, torebek i opakowań optymalnych dla poszczególnych towarów lub ich części to skomplikowany proces, który musi brać pod uwagę konsystencję, stopnień twardości lub stopień kruchości produktu. Pakowanie odbywa się, zarówno ręcznie, jak i maszynowo. Towary można podzielić także według kryteriów takich, jak: płynność, półpłynność, sypkość, pylistość, granulowanie czy występowanie większych kawałków. Istotne jest także przeznaczenie towarów. Usługowe pakowanie w saszetki ma chronić produkty przed uszkodzeniami mechanicznymi, a także przed ich utratą. Niektóre rodzaje opakowań mają także zapewnić towarom odpowiedni stopień wentylacji. Gotowe i szczelnie zamknięte torebki są bardziej praktyczne i zdecydowanie wygodniejsze od jednorazowych woreczków w przypadku kupowania produktów na wagę.
Różne typy saszetek
Torebki płaskie bez fałdy bocznej sprawdzają się przy pakowaniu makaronów, bakalii, śrubek, czy żelków dla dzieci. Saszetkowanie usługowe sypkich i bardzo drobnych towarów, jak sól, kaszki dla niemowląt, czy nawozy ogrodnicze wykorzystuje stojące torebki z fałdą boczną. Umożliwiają one transportowanie i przechowywanie towarów na pionowo. Cieniutkie saszetki stosuje się w przypadku niewielkich próbek perfum i wyrobów kosmetycznych, lub jednorazowych słodzików, ketchupów, majonezów. pakowanie usługowe herbat, płatków i muesli, oraz produktów ekologicznych bierze pod uwagę postulat ich łatwego otwierania, i zamykania. Mowa o saszetkach typu doypack, które otwieramy poprzez oderwanie cienkiego paseczka u góry. Produkt pozostaje cały czas świeży i nie dostaje się do niego nadmierna ilość powietrza dzięki możliwości ponownego zamknięcia- wystarczy przejechać palcami po plastikowych klipsach, które zamykają również hermetyczne woreczki. Usługowe pakowanie w saszetki wykorzystuje też opakowania typu stick (małe lub duże), które idealnie nadają się do zapakowania jednorazowych porcji produktów, jak chociażby gotowych kaw rozpuszczalnych, które wystarczy wsypać do kubka i zalać wodą. Do produktów o płynnej konsystencji używa się buteleczek lub tub laminowanych. Na rynku dostępne są także różnego typu puszki, słoiki bądź opakowania zbiorcze o uniwersalnym charakterze.
Dodaj komentarz